FacebookInstagramTwitterContact

 

Tiktok Says Cuddling Cows Is ‘Therapeutic’ But My Experience Certainly Wasn’t           >>           Flight Attendant Slams ‘Disturbing’ Plane Habit That Leaves You Covered In Pee           >>           Megan Fox And Machine Gun Kelly Slow Dance At Stagecoach Festival           >>           Prince Harry Returning To The U.K. 3 Months After Visiting King Charles III           >>           Getir is getting out of everywhere but Turkey           >>           Openai Hit With Another Privacy Complaint Over Chatgpt’s Love Of Making Stuff Up           >>           Gaza War: US 'Hopeful' Hamas Will Accept Israel's New Ceasefire Offer           >>           Spain's Prime Minister Pedro Sánchez Will Not Resign After Allegations Against Wife           >>           What Do Student Protesters At US Universities Want?           >>           Burkina Faso Bans More Foreign Media Over Human Rights Watch Massacre Report           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



School


  Home > School


UBD Anjur Bengkel Transformatif AI


 


 September 22nd, 2023  |  12:06 PM  |   6618 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Dalam usahanya ke arah pengajaran dan pembelajaran yang inovatif, Universiti Brunei Darussalam (UBD) baru-baru ini telah menganjurkan Bengkel Transformatif yang bertajuk 'From Zero to Hero : My First AI Video Creation'.

 

Bengkel ini menandakan penumpuan minda akademik, dengan lebih 80 ahli akademik yang bersemangat untuk mengambil bahagian secara peribadi dan menyertai melalui aplikasi Zoom.

 

Diketuai oleh Profesor Madya di Pusat Pembelajaran Sepanjang Hayat (C3L), Awang Mohammad Tazli Azizan, PhD, DIC, bengkel ini bertujuan untuk memperkasakan kakitangan akademik dengan alat dan strategi yang diperlukan untuk mengubah idea video mereka menjadi realiti yang menawan dan bermaklumat.

 

Para peserta berfikir dengan pelbagai alatan Kecerdasan Buatan (AI) untuk mengubah idea menjadi persembahan dinamik dan penyuntingan video yang dipertingkatkan untuk sentuhan profesional.

 

C3L menganjurkan bengkel bersama dengan Pusat Pengajaran dan Pembelajaran (TLC) UBD, menekankan komitmen universiti untuk melengkapkan ahli akademik dan kakitangannya dengan peralatan dan kemahiran terkini. Ia merupakan salah satu siri latihan untuk pengajaran dan pembelajaran AI di UBD.

 

Di samping bengkel ini, Pensyarah UBD telah secara aktif menjalankan beberapa siri Bengkel AI sejak dua bulan lalu, mengukuhkan lagi dedikasi universiti untuk kekal di barisan hadapan pendidikan AI dan memperkasakan komunitinya dengan kemahiran yang berharga.

 

C3L merancang untuk menganjurkan bengkel tersebut untuk orang ramai dalam masa terdekat, memperluaskan manfaat AI kepada khalayak ramai.

 

Pendekatan proaktif UBD dalam penganjuran bengkel ini menunjukkan komitmennya terhadap kecemerlangan, inovasi dan penambahbaikan berterusan.

 

Ia mengukuhkan kedudukan universiti sebagai 'Universiti Pembelajaran Sepanjang Hayat' yang berfikiran ke hadapan yang memanfaatkan inovasi dan perusahaan, bersedia untuk mengemudi landskap era digital yang semakin berkembang, menghadapi cabaran dan merebut peluang.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Is Myanmar's Army Reversing Its Losses? It's Complicated

 2024-04-29 00:56:35

Philips Pays $1.1bn To Settle Respirator Case

 2024-04-30 00:23:36