FacebookInstagramTwitterContact

 

Temporary Half Lane Closure           >>           'Borneo Pulau Bersejarah' Project           >>           Artwork Exhibition           >>           Launching of 'Al-Imam' Film           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, PENJURU           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, Belait Da'wah Unit Office           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, ASTERAWANI           >>           'Perjalanan Kebudayaan Berhari Raya' Event           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, Kampung Telisai           >>           Voting of Village Head           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



School


  Home > School


Beri Penghargaan, Motivasi Untuk Capai Kecemerlangan Pendidikan


Mohammad Hatral Hazmi Awang Abdul Hamid

 


 January 27th, 2024  |  08:41 AM  |   2395 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Teachmeguru mengadakan Majlis Penyampaian Anugerah bagi Pertandingan Antarabangsa Kangaroo Math, Kancil Science dan Beaver Computational Thinking Skills KKB 2023 bertempat di Dewan Mahkota, Timesquare, Berakas, yang melibatkan para pengetua, guru serta pelajar daripada sekolah-sekolah swasta Negara Brunei Darussalam.

 

Majlis yang diadakan petang tadi bertujuan untuk meraikan dan memberi penghargaan, serta meningkatkan lagi semangat peserta untuk mencapai kecemerlangan dalam pendidikan.

 

Teachmeguru telah dilantik dan diberi kepercayaan daripada organisasi antarabangsa untuk memperkenalkan persaingan antarabangsa yang biasa dibuat di negara Malaysia, Amerika Syarikat, Germany dan banyak lagi.

 

Pertandingan antarabangsa yang telah berjaya dibuat di Negara Brunei Darussalam adalah Kangaroo Mathematics Competition, Kancil Science Competition dan Beaver Computational Thinking Competition pada 2023.

 

Majlis berkenaan dihadiri oleh Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Indera Pahlawan Dato Seri Setia Haji Awang Suyoi bin Haji Osman selaku tetamu kehormat majlis.

 

Juga hadir, Pengerusi Majlis, Pengiran Abdul Azim bin Pengiran Yusof.

 

Para pelajar yang menerima sijil dan pingat adalah mereka yang mendapat keputusan terbaik yang dibahagikan kepada honourable mentions, bronze, silver dan gold.

 

Seramai tiga pelajar dari Chung Hwa Middle School Bandar Seri Begawan (BSB) dan seorang pelajar dari Chung Ching Middle School Seria menerima anugerah Grand Prox dan para pelajar berkenaan telah mendapat markah yang penuh dalam Kangaroo Math Competition.

 

Sebanyak 11 buah sekolah mengikuti pertandingan-pertandingan berkenaan, manakala dua buah sekolah menerima anugerah, iaitu The Highest Participation diterima oleh Chung Hwa Middle School BSB; dan Top Performing School diberikan kepada Chung Hua Middle School Kuala Belait.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pg. Vivy Malessa Pg. Ibrahim

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Is Myanmar's Army Reversing Its Losses? It's Complicated

 2024-04-29 00:56:35

Football Betting: Regulator To Meet Over 'Inaccurate' Stats Concern

 2024-04-28 00:24:48