FacebookInstagramTwitterContact

 

Temporary Half Lane Closure           >>           'Borneo Pulau Bersejarah' Project           >>           Artwork Exhibition           >>           Launching of 'Al-Imam' Film           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, PENJURU           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, Belait Da'wah Unit Office           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, ASTERAWANI           >>           'Perjalanan Kebudayaan Berhari Raya' Event           >>           Hari Raya Aidilfitri Celebration, Kampung Telisai           >>           Voting of Village Head           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Sports


  Home > Sports


Liga Super Sepak Takraw TAIB 2023 Buka Tirai


Foto : Ak. Mohd. Aminol Adi Azraie Pg. Haji Nikman

 


 October 16th, 2023  |  08:20 AM  |   3087 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Liga Super Sepak Takraw Tabung Amanah Islam Brunei (TAIB) Terbuka (LST) 2023 membuka tirainya hari ini dengan Majlis Pembukaan Rasmi kejohanan tersebut yang berlangsung di Pusat Belia, Bandar Seri Begawan.

 

Hadir selaku tetamu kehormat dan seterusnya menyempurnakan perasmian kejohanan tersebut, Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Nazmi bin Haji Mohamad.

 

Majlis dimulakan dengan perbarisan masuk pasukan-pasukan terdiri daripada Majlis Sukan Polis Diraja Brunei (MS PDB) 'A'; MS PDB 'B'; MS PDB 'C'; Majlis Sukan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (MS ABDB) 'A'; MS ABDB 'B'; MS ABDB 'C'; Brunei Legend 'A'; Brunei Legend 'B'; Skim Tutong; Kamser; Belait Warriors 'A'; Belait Warriors 'B'; Sri Junjongan; Muara Spurs; Miharbi; Sengkurong Tagap; Semada ST Temburong; Brunei 88 'A'; Brunei 88 'B'; dan Permata Hijau 21; serta para pegawai Teknikal Persatuan Sepak Takraw Brunei Negara Brunei Darussalam (PESTABARU).

 

Majlis diteruskan dengan nyanyian Lagu Kebangsaan beramai-ramai, disusuli dengan bacaan Surah Al-Fatihah dan Doa Selamat yang dipimpin oleh Awang Haji Ahmad Yaardy bin Haji Abdul Karim, dan diteruskan dengan ucapan alu-aluan oleh Presiden PESTABARU, Pengiran Haji Ali Hassan bin Pengiran Dato Seri Laila Jasa Haji Abas selaku Pengerusi Bersama Jawatankuasa Kerja LST 2023.

 

Setelah itu, majlis disusuli dengan bacaan Ikrar LST 2023 yang diketuai oleh Awang Humaidi Bin Brahim, dan diikuti dengan bacaan Ikrar Teknikal LST 2023 yang diketuai oleh Awang Shahroni bin Haji Md. Noh.

 

Pada majlis tersebut, Yang Berhormat Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan merasmikan kejohanan dengan pukulan gong sebanyak tiga kali, dan kemudian diperkenalkan kepada pasukan-pasukan yang bertanding.

 

Dalam perlawanan pertama Kejohanan LST, MS PDB 'B' berjaya mengalahkan MS ABDB 'A' dengan berkesudahan 2 - 1.

 

LST 2023 yang bermula hari ini hingga 19 November 2023, dianjurkan oleh Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan dengan kerjasama PESTABARU, dan TAIB selaku penaja utama bagi kejohanan liga ini.

 

Perlawanan LST seterusnya akan diadakan pada setiap Ahad, bermula 22 hingga 19 November 2023 bertempat di Kompleks Sukan Sungai Kebun.

 

Manakala Majlis Penutup serta Penyampaian Hadiah akan diadakan pada Ahad, 19 November 2023 bertempat di Pusat Belia, Bandar Seri Begawan.

 

Juara bagi kejohanan liga ini akan menerima wang tunai sebanyak BND5,000 dan pingat serta Piala Pusingan; naib juara akan menerima wang tunai sebanyak BND3,000 dan pingat, manakala tempat ketiga bersama akan menerima wang tunai sebanyak BND1,000 dan pingat.

 

Dalam kesempatan ini, orang ramai adalah dialu-alukan untuk hadir bagi menyaksikan perlawanan-perlawanan serta Majlis Penyampaian Hadiah pada hari-hari berkenaan bagi sama-sama memeriahkan dan memberi sokongan Kejohanan LST 2023, dan masuk adalah percuma.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Haniza Abdul Latif

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Is Myanmar's Army Reversing Its Losses? It's Complicated

 2024-04-29 00:56:35

Football Betting: Regulator To Meet Over 'Inaccurate' Stats Concern

 2024-04-28 00:24:48