FacebookInstagramTwitterContact

 

Walkathon           >>           Launching of 1st Entrepreneurship and Innovation Challenge           >>           Authority of National Historical Sources           >>           Strengthening Health Services Quality           >>           Appointment Letters Presentation           >>           Islamic Turkish Calligraphy Course           >>           Football Clinic with EPL Legends Players           >>           Official Luncheon           >>           Memorandums of Understanding Signing Ceremony           >>           Bilateral Meeting           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Peluang Sertai Kem Sukan Cungkil Bakat Anak Muda


 


 August 22nd, 2023  |  09:55 AM  |   96 views

BELAIT

 

JCAD Enterprise dengan kerjasama Jabatan Belia dan Sukan akan menganjurkan The Big Kem Project pada 15 dan 17 September 2023 di Kompleks Sukan Mumong.

 

Projek tersebut bertujuan untuk memberi inspirasi dan mencari mereka yang berpontensi menjadi atlet generasi akan datang selain, memupuk pembangunan kemahiran, kerja berpasukan dan cintakan sukan dalam kalangan peserta yang berumur antara 8 hingga 11 tahun yang tinggal di Daerah Belait.

 

Kem Sukan berkenaan dirancang untuk menyediakan belia yang mengambil bahagian dengan peluang unik bagi melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti sukan, terutamanya dalam Olahraga, Tenis, Badminton dan Renang.

 

Untuk membantu memudahkan kem berkenaan, pelbagai kakitangan kejurulatihan yang berpengalaman dan bersemangat akan hadir untuk memberikan arahan yang terbaik dan membantu peserta meningkatkan kemahiran dan keyakinan mereka serta membina persahabatan yang berkekalan.

 

Jurulatih-jurulatih berkenaan termasuk dari Jabatan Belia dan Sukan Cawangan Daerah Belait, Persatuan Tenis Brunei Darussalam, Persatuan Badminton Kebangsaan Brunei dan Kelab Renang KBPiranha.

 

Walaupun perkhemahan itu dijadualkan memberi tumpuan kepada empat sukan berkenaan, projek tersebut juga mempunyai rancangan untuk memasukkan 10 sukan lain termasuk Pencak Silat, Wusyu, Pingpong, Taekwando, Karate, dan Lawan Pedang. Selain latihan sukan, peserta perkhemahan akan menikmati bengkel interaktif, latihan membina pasukan dan cabaran yang menarik.

 

Penyertaan dibukakan sebanyak 100 tempat terhad bagi setiap sukan yang disediakan untuk The Big Kem Project. Pendaftaran adalah percuma dan borang bolehlah didapati di 'https://forms.gle/MZVAWeuWt2WNjnv67' sebelum 9 September 2023.

 

Pendaftaran awal digalakkan untuk mendapatkan tempat untuk atlet muda. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman sosial Instagram 'https://www.instagram.com/thebigkemproject.bn/' atau Whatsapp ke talian +679 8137985.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Is Myanmar's Army Reversing Its Losses? It's Complicated

 2024-04-29 00:56:35

Philips Pays $1.1bn To Settle Respirator Case

 2024-04-30 00:23:36