FacebookInstagramTwitterContact

 

The US Supreme Court Rejects Elon Musk’s Appeal In ‘Funding Secured’ Tweet Ruling           >>           Tensions Grow As China Ramps Up Global Mining For Green Tech           >>           US Probes Ford Hands-Free Driving Tech After Crashes           >>           Vinted Makes First Profit On Used Fashion           >>           Lose Weight Standing Around: New Study Finds Standing Rather Than Sitting For Six Hours Per Day Prevents Weight Gain, Aids Weight Loss           >>           Greens, Legumes And Unsaturated Fats: How To Reverse Diabetes With Food           >>           Unilever Recalls Magnum Ice Cream In The U.K. And Ireland Due To Possible Metal And Plastic Contamination           >>           Walkathon           >>           Launching of 1st Entrepreneurship and Innovation Challenge           >>           Authority of National Historical Sources           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Peluang Sertai Larian Ria Sukan Asia Ke-19 Hangzhou


 


 March 5th, 2023  |  11:54 AM  |   154 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Sukan Asia, juga dikenali sebagai Asian Games Ke-19 akan diadakan di Hangzhou, Republik Rakyat China pada 23 September hingga 8 Oktober tahun ini.

 

Dengan hanya tinggal tujuh bulan sahaja lagi, Majlis Olimpik Asia (OCA) dengan kerjasama Sukan Asia kini giat mempromosikan acara pelbagai sukan itu sempena Sukan Asia melalui Siri Larian Ria di semua zon di mana bulan Februari dan Mac telah dijadualkan untuk negara-negara Asia Tenggara termasuk Negara Brunei Darussalam (NBD).

 

Sehubungan itu, NBD bakal mengadakan Larian Ria yang akan dianjurkan oleh Majlis Olimpik Kebangsaan Brunei Darussalam dengan disokong oleh Jabatan Belia dan Sukan, Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan dan dijadualkan pada Ahad, 12 Mac, bertempat di Taman Haji Sir Muda Omar 'Ali Saifuddien.

 

Wakil OCA dan Sukan Asia Ke-19 Hangzhou 2022 juga akan menghadiri acara Larian Ria Sukan Asia Ke-19 Hangzhou 2022 di NBD.

 

Objektif acara tersebut diadakan adalah untuk melabur dalam generasi belia negara Asia bagi meningkatkan masyarakat dan sukan di rantau ini dan untuk memupuk kesedaran dalam kalangan masyarakat Asia serta menggalakkan penyertaan dalam aktiviti sukan dan kebudayaan dan seterusnya bagi memupuk perpaduan dalam kalangan masyarakat.

 

Sementara itu, tarikh dan masa pendaftaran adalah dijadualkan pada 4 hingga 9 Mac dari jam 8.00 pagi hingga 11.30 pagi dan di sebelah petang dari jam 2.00 petang hingga 4.00 petang kecuali Ahad, 5 Mac 2023 adalah ditutup pendaftaran.

 

Manakala, 10 pemenang terbaik daripada setiap kategori akan menerima pingat sempena memperingati Larian Ria Sukan Asia Ke-19 Hangzhou 2022 yang akan dianugerahkan oleh Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Presiden Majlis Olimpik Kebangsaan Negara Brunei Darussalam.

 

Acara Fun Run ini dibukakan bagi penyertaan orang ramai dan dibahagikan kepada lima kategori iaitu Kategori 1 bagi Lelaki Terbuka; Kategori 2 bagi Wanita Terbuka; Kategori 3 bagi Lelaki berumur 12 tahun ke bawah; Kategori 4 bagi Perempuan berumur 12 tahun ke bawah dan Kategori 5 bagi Orang Kurang Upaya.

 

Orang ramai boleh mendaftar di Jabatan Belia dan Sukan, Tingkat 6, Bahagian Sukan, Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Tensions Grow As China Ramps Up Global Mining For Green Tech

 2024-04-30 10:42:36

US Probes Ford Hands-Free Driving Tech After Crashes

 2024-04-30 10:37:24