FacebookInstagramTwitterContact

 

The US Supreme Court Rejects Elon Musk’s Appeal In ‘Funding Secured’ Tweet Ruling           >>           Tensions Grow As China Ramps Up Global Mining For Green Tech           >>           US Probes Ford Hands-Free Driving Tech After Crashes           >>           Vinted Makes First Profit On Used Fashion           >>           Lose Weight Standing Around: New Study Finds Standing Rather Than Sitting For Six Hours Per Day Prevents Weight Gain, Aids Weight Loss           >>           Greens, Legumes And Unsaturated Fats: How To Reverse Diabetes With Food           >>           Unilever Recalls Magnum Ice Cream In The U.K. And Ireland Due To Possible Metal And Plastic Contamination           >>           Walkathon           >>           Launching of 1st Entrepreneurship and Innovation Challenge           >>           Authority of National Historical Sources           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Khatam Raikan Pelajar Program Cintai Al-Quran


 


 March 4th, 2023  |  09:14 AM  |   292 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Seramai 10 pelajar Program Cintai Al-Quran diraikan pada Majlis Khatam dan Penyampaian Sijil Pelajar-pelajar Program Cintai Al-Quran 2022.

 

Hadir selaku tetamu kehormat dan seterusnya menyampaikan sijil pada majlis yang berlangsung di Sekolah Ugama Pengiran Anak Puteri 'Azemah Ni'matul Bolkiah, Kampung Mentiri, di sini ialah Timbalan Menteri Hal Ehwal Ugama, Yang Mulia Pengiran Dato Seri Paduka Haji Mohammad Tashim bin Pengiran Haji Hassan.

 

Juga hadir, Ahli Majlis Mesyuarat, Yang Berhormat Awang Lawi bin Haji Lamat selaku Ketua Kampung Subok.

 

Program Cintai Al-Quran adalah sebuah program pengajian Iqra dan Al-Quran yang telah dikendalikan secara kolaborasi antara Majlis Perundingan Kampung (Rancangan Perumahan Negara) RPN Kampung Panchor dan Al-Huffaz Management iaitu bermula tahun 2019.

 

Program pengajian itu juga diharap menjadi langkah positif bagi meningkatkan lagi cara dan pembelajaran Iqra dan Al-Quran.

 

Program Cintai Al-Quran dibukakan khusus bagi penduduk RPN Kampung Panchor iaitu terdiri daripada anak-anak yatim dan dari keluarga yang memerlukan seperti penerima bantuan Jabatan Pembangunan Masyarakat (JAPEM), Majlis Ugama Islam Brunei (MUIB), pihak Yayasan dan Kementerian Pendidikan dengan percuma.

 

Jumlah pelajar-pelajar Program Cintai Al-Quran yang telah mendaftar hingga tahun ini iaitu seramai 50 pelajar dan ada juga pelajar yang telah berjaya menghabiskan bacaan mereka 30 Juzuk di mana ini adalah satu peningkatan yang ketara dari tahun sebelumnya.

 

Dengan harapan program ini boleh dikekalkan dan dilanjutkan di tahun-tahun akan datang. Pada majlis itu, tetamu kehormat juga mengadakan lawatan ke kelas-kelas pengajian.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Tensions Grow As China Ramps Up Global Mining For Green Tech

 2024-04-30 10:42:36

US Probes Ford Hands-Free Driving Tech After Crashes

 2024-04-30 10:37:24