FacebookInstagramTwitterContact

 

Late Milik Strike Sends Juventus Into Coppa Italia Final           >>           Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable           >>           Tesla Profits Slump By More Than A Half           >>           Lloyds Hit As Banks Compete For Mortgage Customers           >>           Post Office Boss Nick Read Obsessed With Pay Says Ex-HR Chief           >>           Searching For Missing Loved Ones In Gaza’s Mass Graves           >>           Greece: Orange Sahara Dust Haze Descends Over Athens           >>           War In Ukraine: US To Send New Aid Right Away, Biden Says           >>           Kenya: Floods Cause Widespread Devastation In Nairobi           >>           Eating An Avocado Every Day Dramatically Reduces Your Risk Of Metabolic Syndrome           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Peluang Lanjutkan Pengajian Di Kanada


 


 February 4th, 2023  |  09:03 AM  |   203 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Program Kanada - ASEAN SEED (Scholarships and Educational Exchanges for Development) untuk sesi akademik 2023 hingga 2024 kini menerima permohonan pelajar-pelajar Negara Brunei Darussalam dan juga dari negara-negara anggota ASEAN.

 

 Program SEED adalah inisiatif pertukaran jangka pendek di bawah Hal Ehwal Global, Program Biasiswa Antarabangsa Kanada.

 

Ia bertujuan memberi peluang kepada pelajar dari negara anggota ASEAN, termasuk Brunei, untuk menjalankan kajian atau penyelidikan jangka pendek di institusi lepasan menengah Kanada dalam bidang yang menyumbang kepada pelaksanaan Agenda 2030 untuk Pembangunan Mampan.

 

Pada masa ini, sembilan mahasiswa dari Universiti Teknologi Brunei. berada di Kanada, mengikuti pengajian bawah dan lepasan siswazah dalam bidang yang berbeza di bawah program tersebut.

 

 “Saya menggalakkan pelajar Brunei memanfaatkan peluang ini untuk memajukan pengajian mereka dan merasakan kualiti hidup yang menakjubkan yang ditawarkan oleh Kanada.

 

Kanada sebuah bandar yang mempunyai kos hidup yang berpatutan, dengan kebolehdiaman bertaraf dunia. Tujuh universiti Kanada berada dalam kedudukan 200 teratas The Times.

 

Saya berharap untuk melihat lebih ramai rakyat Brunei memilih Kanada sebagai destinasi pendidikan mereka yang seterusnya" kata Pesuruhjaya Tinggi Kanada di Negara Brunei Darussalam, Puan Yang Terutama Ambra Dickie.

 

 Untuk layak menyertai program ini, pelajar mestilah warganegara Brunei, belajar sepenuh masa di institusi lepasan menengah di NBD dan membayar yuran pengajian kepada institusi tersebut dan untuk tempoh penuh pertukaran.

 

Nilai program tersebut adalah antara CAD10,200 hingga CAD15,900; bergantung kepada tempoh kajian atau penyelidikan.

 

Pelajar yang berminat untuk belajar di Kanada di bawah program berkenaan, adalah dialu-alukan untuk menghubungi pejabat antarabangsa institusi pendidikan masing-masing, untuk mengetahui lebih lanjut tentang proses permohonan dan syarat kemasukan untuk institusi Kanada.

 

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai program SEED, klik : 'https://tinyurl.com/yjy7jddb'.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Ten Dead As Navy Helicopters Collide Mid-Air In Malaysia

 2024-04-24 07:44:54

Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable

 2024-04-25 01:24:19