FacebookInstagramTwitterContact

 

Launching of A.I. Diabetic Retinopathy Screening Services           >>           Honey: An Amazing Superfood With Many Health Benefits           >>           Exploring The Benefits Of FASTING For Treating COVID-19 And Vaccine Injuries           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Skai Jackson Reveals Where She Stands With Her Jessie Costars Today           >>           Billie Eilish Details When She Realized She Wanted Her “Face In A Vagina”           >>           Messages of Condolences           >>           Japan's SLIM Moon Lander Defies Death To Survive 3rd Frigid Lunar Night (Image)           >>           Mercedes-Benz quad-motor G-Class could be the ultimate EV off-roader           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Sembilan Rakan Seliaan Meterai Perjanjian Penempatan Kerja


PENGARAH Hal Ehwal Masjid, Awang Haji Abd. Rajid bin Haji Mohd. Salleh antara yang hadir menyaksikan Penandatanganan Perjanjian Penempatan Kerja bagi Rakan Seliaan di Masjid-masjid yang terpilih sebagai Pembantru Merbut berlangsung di Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah Kampung Kiarong. | FOTO: PELITA BRUNEI (Ampuan Haji Mahmud Ampuan Haji Tengah)

 


 May 26th, 2016  |  09:43 AM  |   2985 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Rabu, 25 Mei. - Seramai sembilan peserta dari Rakan Seliaan telah menandatangani perjanjian bagi penempatan kerja di masjid-masjid yang terpilih sebagai pembantu merbut, yang berlangsung pagi tadi, di Dewan Serbaguna, Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah.

 

Projek Rakan Seliaan tersebut adalah hasil kerjasama di antara Jabatan Hal Ehwal Masjid, Kementerian Hal Ehwal Ugama (KHEU) dengan Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah (YSHHB) dan Jabatan Penjara, Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri.

 

Majlis dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah yang dibacakan oleh Awang Haji Suhaimi bin Haji Mohd. Noor diikuti dengan majlis penandatanganan dan seterusnya bacaan doa selamat.

 

Para pembantu merbut berkenaan ditempatkan dan ditugaskan di masjid-masjid dan surau-surau yang terpilih dengan menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan dengan mengikut arahan dari semasa ke semasa daripada ketua imam masjid-masjid dan surau-surau yang dipantu secara berterusan daripada pegawai-pegawai perkhidmatan Kaunseling dan Seliaan Jabatan Penjara.

 

250516 AMP1 RAKAN

SALAH seorang Rakan Seliaan yang Menandatangani Perjanjian Penempatan Kerja tersebut.

 

Projek itu antara lain bertujuan untuk memberikan peluang pekerjaan kepada rakan seliaan yang belum bekerja dalam aspek ekonomi bagi menjamin masa depan dan melahirkan rakan seliaan yang bertanggungjawab kepada diri serta keluarga, agama, bangsa dan negara.

 

Ia juga untuk membentuk rakan seliaan yang berketerampilan dan berkeyakinan tinggi dalam semua aspek, di samping membentuk sahsiah diri, sifat kepimpinan serta cara pengurusan yang efektif.

 

Selain melahirkan rakan seliaan yang mempunyai kemahiran nilai, sikap, etika dan profesionalisme, menunjukkan tingkah laku profesional sesuai dengan etika kerjaya dalam melaksanakan tanggungjawab dengan integriti dan amanah.

 

Hadir selaku tetamu kehormat di majlis tersebut ialah Pengarah Hal Ehwal Masjid, KHEU, Awang Haji Abdul Rajid bin Haji Mohd. Salleh.

 

Juga hadir ialah Pemangku Pengarah Jabatan Penjara, Awang Haji Ismail bin Haji Murat; Pemangku Penolong Pengarah, Jabatan Hal Ehwal Masjid, Awang Haji Sham bin Haji Amin, selaku Saksi Perjanjian; Penolong Pengarah Urusan YSHHB, Awang Mustafa bin Haji Matahir dan Penolong Pengarah Urusan YSHHB, Awang Haji Puasa bin Haji Jumat.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Ak. Syi'aruddin Pg. Dauddin

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Ten Dead As Navy Helicopters Collide Mid-Air In Malaysia

 2024-04-24 07:44:54

Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable

 2024-04-25 01:24:19