FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Jepun Tinjau Peluang Kerjasama Bidang Pendidikan


DUTA Besar Istimewa dan Mutlak Jepun ke Negara Brunei Darussalam, Tuan Yang Terutama Motohiko Kato semasa mengadakan perjumpaan bersama Rektor Universiti Islam Sultan Sharif Ali (UNISSA), Dr. Awang Haji Norarfan bin Haji Zainal.

 


 April 25th, 2018  |  12:38 PM  |   512 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Universiti Islam Sultan Sharif Ali (UNISSA) hari ini telah menerima kunjungan daripada Duta Besar Istimewa dan Mutlak Jepun ke Negara Brunei Darussalam, Tuan Yang Terutama Motohiko KATO.

 

Kunjungan  Tuan Yang Terutama tersebut yang juga diiringi Setiausaha Kedua, Mr. Hiroki Akasaka dialu-alukan oleh Rektor UNISSA, Dr. Awang  Haji Norarfan bin Haji Zainal yang bertujuan untuk meninjau peluang kerjasama dalam bidang pendidikan dan juga untuk memberikan perkongsian tentang Kebudayaan Jepun.

 

Kedutaan Jepun telah banyak terlibat dalam aktiviti-aktivi kemasyarakatan dan bidang pendidikan di Negara Brunei Darussalam. UNISSA sebagai sebuah universiti Islam bertaraf antarabangsa memberikan sokongan dan telah pun membuka ruang melalui program-program seperti Pusat Penyelidikan Halalan Tayyiban dan Fakulti Ekonomi dan Kewangan Islam untuk menerokai kerjasama strategik dengan institusi-institusi di Jepun.

 

UNISSA telah pun memeterai penandatanganan Memorandum Persefahaman dengan Universiti OSAKA pada 16 Oktober 2017 sempena Hafl al-Takharruj UNISSA ke-7.

 

Perjumpaan tersebut juga secara tidak langsung menyentuh mengenai program-program yang ditawarkan di UNISSA bagi melihat ruang yang boleh diikuti oleh pelajar negara berkenaan di UNISSA. Di samping itu, pelajar UNISSA akan dapat mempelajari budaya Jepun yang terkenal dengan sistem teknologi dan penjagaan alam sekitar yang teratur.

 

Juga hadir pada kunjungan tersebut, Timbalan Rektor, Dr. Haji Mohammed Hussain bin Pehin Penyurat Haji Ahmad dan Pengarah Pusat Perhubungan Awam dan Antarabangsa UNISSA, Awang Haji Sammali bin Haji Adam.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16