FacebookInstagramTwitterContact

 

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government           >>           Ben-Gvir, Israeli Far-Right Minister, In Car Accident           >>           Pentagon To 'Rush' Patriot Missiles To Ukraine In $6bn Package           >>           Major Gaza Protests At US Universities           >>           Burkina Faso Suspends BBC Over HRW Report On Alleged Mass Killings           >>           AIPA-FAO-IISD Joint Workshop           >>           Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator           >>           ISO 9001:2015 Certificate Award           >>           Why Green Steam Is A Hot Issue For Business           >>           Use a Plot of Land for Planting           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


526,000 Kotak Kurma Safawi Akan Diagihkan


SEMBAH alu-aluan Menteri Pertahanan II, Yang Berhormat Pehin Datu Lailaraja Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Haji Awang Halbi bin Haji Mohd. Yussof selaku Pengerusi Lembaga Pengarah YSHHB.

 


 April 24th, 2018  |  15:10 PM  |   523 views

TUNGKU LINK

 

Pengurniaan buah-buah kurma dihasratkan sebagai juadah berbuka puasa di bulan Ramadan.

 

Pengurniaan tahunan yang telah berjalan sekian lama ini jelas mencerminkan rasa kasih dan pemedulian Kebawah Duli Yang Maha Mulia kepada seluruh rakyat dan penduduk yang berugama Islam di negara ini.

 

Menteri Pertahanan II, Yang Berhormat Pehin Datu Lailaraja Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Haji Awang Halbi bin Haji Mohd. Yussof selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah (YSHHB), menyatakan perkara itu dalam sembah alu-aluan pada Majlis Pelancaran Pengagihan Kurma Kurnia Peribadi Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam di Dewan Canselor, Universiti Brunei Darussalam (UBD) di sini.

 

''Pada tahun ini, Yayasan ayahanda Duli Tuanku telah membuat pembelian kurma, iaitu jenis Safawi sebanyak 157.8 tan metrik, iaitu sebanyak 526,000 kotak kecil untuk dibahagi-bahagikan kepada seluruh rakyat dan penduduk Islam, termasuklah pekerja-pekerja asing yang berugama Islam di negara ini,'' jelas Yang Berhormat.

 

Menurut Yang Berhormat, sifir atau kadar pembahagian adalah satu kotak kecil iaitu 300gm bagi setiap orang yang berugama Islam tanpa mengira umur.

 

Terdahulu, Yang Berhormat menjelaskan, dengan keberangkatan DYTM ke majlis itu mencerminkan tanda keprihatinan mendalam dan berterusan DYTM ke atas usaha YSHHB, khasnya dalam menyempurnakan hajat Kebawah DYMM untuk mengurniakan amal sedekah secara khusus, iaitu kurnia peribadi berupa buah kurma sempena bulan Ramadan Al-Mubarak yang tidak lama lagi akan menjelang tiba.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government

 2024-04-27 02:37:15

Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator

 2024-04-27 01:55:10