FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pemantauan Pembacaan Al-Quran 72 Kali Khatam Di Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah


SESI pemantauan pembacaan ayat-ayat suci Al-Quran 72 Kali Khatam bagi peserta lelaki dan perempuan diteruskan sejurus selesai menunaikan Sembahyang Fardu Magrib Berjemaah di Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah, Kampung Kiarong

 


 April 19th, 2018  |  12:45 PM  |   718 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Sesi pemantauan pembacaan ayat-ayat suci Al-Quran 72 Kali Khatam bagi seramai 70 peserta kategori dewasa lelaki dan perempuan diteruskan sejurus selesai menunaikan Sembahyang Fardu Magrib Berjemaah di Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah, Kampung Kiarong lewat hari ini.

 

Para peserta berkenaan adalah mewakili Ahli-Ahli Majlis Perundingan Mukim dan Kampung Daerah Brunei dan Muara dan ditasmiq oleh jawatankuasa pemantauan dengan bantuan daripada 30 pegawai Jabatan Pengajian Islam.

 

Antara yang hadir ialah Pegawai Daerah Brunei dan Muara, Awang Misle bin Haji Abd. Karim. Pemantauan kali ini adalah bagi menilai mutu bacaan para peserta yang meneruskan pembacaan masing-masing bermula juzuk 11 hingga 20.

 

Majlis khatam Al-Quran 72 Kali Khatam Ahli-Ahli Majlis Perundingan Mukim dan Kampung dan penuntut-penuntut Sekolah Seluruh Negara merupakan salah satu acara keagamaan bersempena sambutan Ulang Tahun Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam yang ke-72 tahun.

 

Selain itu, ia dihasrat untuk menzahirkan kesyukuran rakyat dan penduduk di negara ini di atas limpah rahmat dan nikmat Allah Subhanahu Wata'ala yang menjadikan negara di bawah pimpinan bijaksana Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam berada di dalam keadaan aman dan sejahtera.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16