FacebookInstagramTwitterContact

 

These Highly Effective Alternatives To Toxic Medication Help Beat Depression           >>           Study Highlights The Vast Medicinal Properties Of The Popular Spice Saffron           >>           Physically Healthy 28-Year-Old Dutch Woman With Autism And Depression Given Approval To End Her Life Through Assisted Suicide           >>           Haunted Holiday Home Horror As Tourists Left Screaming By 'Ghosts' Moving Picture Frames           >>           'A Reckless Kid Ruined My Car Door - His Mum's Response Left Me Gobsmacked'           >>           Olivia Wilde And Jason Sudeikis' 10-Year-Old Son Otis Is All Grown Up In Rare Photo           >>           Why Anne Hathaway Says Kissing Actors In Chemistry Tests Was So "Gross"           >>           NASA's Voyager 1 Spacecraft Finally Phones Home After 5 Months Of No Contact           >>           Meta opens Quest OS to third parties, including ASUS and Lenovo           >>           Newsletter service Ghost will support the fediverse protocol ActivityPub           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


RTB Giat Memperluas Pencapaian Audience


 


 March 9th, 2018  |  11:53 AM  |   667 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Radio Televisyen Brunei (RTB) berusaha untuk memperbaiki perisian program dan kualiti penerbitan dan pada masa yang sama, jabatan tersebut juga membeli rancangan yang menarik dan terkini dari luar negeri untuk menarik lebih ramai penonton.

 

RTB juga giat memperluas pencapaian audience melalui penggunaan media baharu seperti facebook RTB, RTB News, Rangkaian-rangkaian Radio, Instagram, rtb.bn, Youtube, RTB Media Baharu.

 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Yang Berhormat Dato Seri Paduka Awang Haji Abdul Mokti bin Haji Mohd. Daud menjelaskan isu yang dikemukakan oleh Yang Berhormat Pengiran Haji Mohamed bin Pengiran Haji Osman @ Othman berhubung langkah-langkah yang diambil oleh pihak RTB mengenai persaingan siaran dengan TV Astro dan Satelit Indonesia.

 

Menurut Yang Berhormat Menteri di Jabatan Perdana Menteri, RTB turut mengambil langkah ke hadapan dengan memperkenalkan platform Live Streaming melalui media sosial bagi acara-acara kenegaraan seperti sambutan-sambutan Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam, Acara-acara sambutan Jubli Emas Kebawah Duli Yang Maha Mulia, Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam, Musabaqah-Musabaqah Membaca Al-Quran dan lain-lainnya yang mana ianya mendapat jumlah tontonan yang tinggi bukan sahaja dari dalam negeri bahkan hingga mencapai keluar negeri seperti Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah.

 

Terdahulu, Yang Berhormat menerangkan mengenai masalah penerimaan siaran digital RTB di kawasan pendalaman yang dibangkitkan oleh Yang Berhormat Awang Hanapi bin Mohd. Siput.

 

Menurut Yang Berhormat, RTB mengambil perhatian serius mengenai isu penerimaan siaran digital di kawasan-kawasan pedalaman di Daerah Belait, Daerah Tutong dan Daerah Temburong dan akan mengambil siasatan yang terperinci ke arah pembaikan dan merancang keperluan teknikal dalam mengatasi perkara tersebut

 

"Hasil pemeriksaan turut mendapati isu penerimaan siaran televisyen digital bukan sahaja disebabkan kawasan lembah ataupun terhadang ataupun terhalang. Ada juga isu yang lain iaitu kurang pemahaman mengenai peralatan termasuk pemasangan antena yang salah serta pendawaian yang tidak betul atau rosak.  

 

RTB secara berterusan akan memberikan khidmat nasihat dan tunjuk ajar kepada orang ramai jika diperlukan. Orang ramai boleh juga menghubungi Radio Televisyen Brunei di talian yang telah diberikan iaitu 2225967," ujar Yang Berhormat semasa pada hari keempat Mesyuarat Pertama dari Musim Permesyuaratan ke-14 Majlis Mesyuarat Negara (MMN) di Dewan Persidangan MMN, Bangunan Dewan Majlis, Jalan Dewan Majlis di sini.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Tens Of Thousands Evacuated From Massive China Floods

 2024-04-23 00:01:47

Wind Farm Misses Deadline For Electricity Sale Scheme

 2024-04-23 00:24:53