FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Kempen Bantuan Hidupan Liar perlu huluran tangan


 


 December 13th, 2017  |  08:52 AM  |   649 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

D'Sunlit dan WWF secara rasmi melancarkan Kempen Bantuan Hidupan Liar pada Isnin di Business Foyer, Perpustakaan Universiti Brunei Darussalam.

 

Menurut Siaran Akhbar D'Sunlit, hadir selaku tetamu kehormat dan seterusnya melancarkan kempen berkenaan, Setiausaha Tetap di Kementerian Perindustrian Sumber-Sumber Utama dan Pelancongan, Dr. Haji Abdul Manaf bin Haji Metussin bersama dengan beberapa tetamu undangan.

 

Kempen Kehilangan Hidupan Liar Terancam baru dilancarkan beberapa bulan dan matlamat utamanya adalah untuk meningkatkan kesedaran sosial mengenai spesies terancam juga meningkatkan dana untuk projek-projek pemeliharaan hidupan liar, yang dijalankan oleh WWF, satu-satunya benefisiari untuk kempen tersebut.

 

Dalam usaha untuk mencapai matlamat tersebut, kempen melaksanakan beberapa aktiviti dengan menggunakan beberapa medium. Salah satunya ialah belia dan pelajar yang dilaratkan ke beberapa sekolah untuk mengambil bahagian dalam kempen itu. Para pelajar dan sukarelawan akan membantu menwarna duit syiling seramik, bersebelahan dengan pamplet bermaklumat.

 

Melalui aktiviti interaktif, pelajar dari semua peringkat umur bukan sahaja belajar mengenai usaha pemuliharaan haiwan, tetapi juga digalakkan untuk menyertai penyebab tersebut.

 

Kempen juga merangkumi beberapa rekaan patung haiwan dengan kedudukan strategik di seluruh negara yang diletakkan di tempat awam yang berbeza. Patung-patung merupakan spesies terancam yang jarang ditemui, di mana terdapat kad maklumat diletakkan di lokasi, di samping permainan media sosial yang menyeronokkan, iaitu mencari haiwan bersembunyi.

 

Ia dilaksanakan untuk menarik minat orang ramai untuk mengetahui haiwan yang ada di Pulau Borneo dan statusnya yang mengalami kepupusan. Kempen juga dijangka mengambil tempat di Kempen Hari Pengguna Ke-20 pada bulan Januari akan datang. Masyarakat umum akan dapat memberikan sumbangan atau membeli duit syiling gajah mereka sendiri, di mana semua hasil jualannya nanti akan diserahkan ke WWF - Malaysia.

 

Sebarang maklumat lanjut atau terkini, orang ramai yang berminat bolehlah mengikuti facebook dan Instragram kempen @themissingendangered atau menghubungi Pejabat Pemasaran D'Sunlit di talian telefon +673 2453666.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16