FacebookInstagramTwitterContact

 

Study Claims Drinking A Mug Of Black Tea Provides Enough Nutrients To Prevent COVID Infection           >>           Buyers Beware: Turmeric Products Are Often Contaminated With Lead           >>           Calcium: Why You Need It, Debunking Myths About It, And The Best Plant-Based Food Sources Of This Important Mineral           >>           Rubber Duck Washes Up On Scottish Beach 18 Years After It Was Released In Ireland           >>           Sainsbury’s Finally Gets The Price Of Freddo Right — After 19 Years           >>           Raya Joy for Hospital Patients           >>           Job Recruitment Interview           >>           Bilateral Exercise           >>           Hari Raya Aidilfitri can Alleviate Homesickness           >>           Spectrum Exhibition 2024           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Sesi Muzakarah ketengahkan isu dan cadangan bagi perancangan memajukan Negara


SESI Muzakarah dipengerusikan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Bahrin bin Abdullah.ROMBONGAN Ahli-ahli Yang Berhormat MMN diketuai oleh Yang Berhormat Awang Ong Tiong Oh. SESI Muzakarah dipengerusikan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Bahrin bin Abdullah.ROMBONGAN Ahli-ahli Yang Berhormat MMN diketuai oleh Yang Berhormat Awang Ong Tiong Oh. SESI Muzakarah dipengerusikan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Bahrin bin Abdullah.

 


 November 15th, 2017  |  12:42 PM  |   777 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Kementerian Pembangunan dan jabatan-jabatan di bawahnya telah mengadakan Sesi Muzakarah bersama beberapa Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Negara (MMN) di Dewan Betabur, Kementerian Pembangunan.

 

Sesi Muzakarah tersebut dipengerusikan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Bahrin bin Abdullah.

 

Sementara itu, rombongan Ahli-ahli Yang Berhormat MMN diketuai oleh Yang Berhormat Awang Ong Tiong Oh.

 

Pada Sesi Muzakarah itu, Yang Berhormat Menteri Pembangunan dalam ucapan alu-aluannya antara lain mengongsikan mengenai isu-isu Kementerian Pembangunan yang sering kali dibangkitkan seperti isu infrastruktur dan pengurusan penyelenggaraannya termasuklah kerja-kerja pemeliharaan, membaik pulih dan menaik traraf aset fizikal kerajaan.

 

Di samping itu, isu-isu lain yang dibincangkan turut menyentuh bidang tugas lain kementerian iaitu mengenai pengurusan isu sampah (sisa pepejal), dasar dan proses guna tanah, syarat-syarat dan proses perancangan pembangunan serta perkhidmatan-perkhidmatan lain yang dikendalikan secara langsung oleh kementerian ini.

 

Yang Berhormat Awang Ong Tiong Oh selaku wakil Ahli-ahli MMN dalam ucapan balasnya menyatakan bahawa Sesi Muzakarah tersebut sebagai salah satu ruang untuk mengetengahkan isu dan cadangan yang boleh dijadikan iktibar dalam rancangan memajukan Negara Brunei Darussalam.

 

Pada Sesi Muzakarah itu juga, satu klip video pendek yang memaparkan mengenai peranan dan fungsi Kementerian Pembangunan dan jabatan-jabatan di bawahnya dalam penyediaan infrastruktur negara ke arah mencapai kehidupan yang berkualiti, pembangunan mampan yang berterusan dan kemakmuran negara telah ditayangkan.

 

Turut hadir pada Sesi Muzakarah tersebut ialah Setiausaha Tetap (Pentadbiran dan Kewangan) Kementerian Pembangunan, Awang Haji Muhammad Lutfi bin Abdullah; Setiausaha Tetap (Teknikal dan Profesional) Kementerian Pembangunan, Awang Haji Marzuke bin Haji Mohsin; Pemangku Timbalan Setiausaha Tetap Kementerian Pembangunan, Awang Shahrom bin Haji Suhaimi; ketua-ketua jabatan, divisyen dan unit serta pegawai-pegawai di Kementerian Pembangunan dan jabatan-jabatan di bawahnya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Solomon Islands: The Pacific Election Being Closely Watched By China And The West

 2024-04-18 00:06:57

Whistleblower 'Would Not' Put Family On Boeing 787 Jet

 2024-04-18 01:01:12