FacebookInstagramTwitterContact

 

These Highly Effective Alternatives To Toxic Medication Help Beat Depression           >>           Study Highlights The Vast Medicinal Properties Of The Popular Spice Saffron           >>           Physically Healthy 28-Year-Old Dutch Woman With Autism And Depression Given Approval To End Her Life Through Assisted Suicide           >>           Haunted Holiday Home Horror As Tourists Left Screaming By 'Ghosts' Moving Picture Frames           >>           'A Reckless Kid Ruined My Car Door - His Mum's Response Left Me Gobsmacked'           >>           Olivia Wilde And Jason Sudeikis' 10-Year-Old Son Otis Is All Grown Up In Rare Photo           >>           Why Anne Hathaway Says Kissing Actors In Chemistry Tests Was So "Gross"           >>           NASA's Voyager 1 Spacecraft Finally Phones Home After 5 Months Of No Contact           >>           Meta opens Quest OS to third parties, including ASUS and Lenovo           >>           Newsletter service Ghost will support the fediverse protocol ActivityPub           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Dinamik, Profesional, Beretika Laksanakan Tugas


Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Pehin Datu Lailaraja Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Haji Awang Halbi bin Haji Mohd. Yussof semasa menyampaikan ucapan khasnya pada Majlis Penghargaan dan Makan Malam Tahunan Perbadanan TAIB

 


 May 24th, 2017  |  11:39 AM  |   750 views

GADONG

 

Perbadanan Tabung Amanah Islam Brunei (TAIB) terus berdepan dengan cabaran besar dalam menubuhkan anak syarikat perbankan Islam dan pada tahun ini, TAIB  juga akan mengalami perubahan meliputi landskap perbankan. 

 

Perubahan tersebut disebabkan oleh pengenalan beberapa peraturan perbankan baharu dan lebih ketat dari pihak Autoriti Monetari Brunei Darussalam (AMBD).

 

Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Yang Berhormat Pehin Datu Lailaraja Mejar Jeneral (B) Dato Paduka Seri Haji Awang Halbi bin Haji Mohd. Yussof menjelaskan demikian dalam ucapan khasnya pada Majlis Penghargaan dan Makan Malam Tahunan Perbadanan TAIB.

 

"Apa yang lebih penting, saya dan ahli-ahli Lembaga Pengarah TAIB menyeru agar pihak pengurusan dan seluruh warga kerja kerja Perbadanan TAIB mempunyai kerangka minda yang bersedia untuk terus menjalankan tanggungjawab dan tugas masing-masing secara dinamik, profesional, beretika dan bersungguh-sungguh bagi mencerminkan Perbadanan TAIB sebagai sebuah organisasi Kewangan Islam yang lebih matang sejajar dengan usianya sesuku abad itu dan supaya tahun 2017 ini dapat kita jadikan sebagai tahun yang berjaya," tegasnya pada majlis yang berlangsung di Hotel Antarabangsa Rizqun, Gadong, di sini.

 

Hadir selaku tetamu kehormat, Menteri Hal Ehwal Ugama, Yang Berhormat Pehin Udana Khatib Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Awang Badaruddin bin Pengarah Dato Paduka Haji Othman yang juga selaku Penasihat Perbadanan TAIB.

 

Juga hadir, Ketua Hakim Syarie, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Paduka Seri Utama Dato Paduka Seri Setia Awang Haji Salim bin Haji Besar, selaku Pengerusi Jawatankuasa Penasihat Syariah Perbadanan TAIB dan Timbalan Menteri Kewangan, Yang Mulia Dato Paduka Dr. Awang Haji Mohd. Amin Liew bin Abdullah, selaku Timbalan Pengerusi Lembaga Pengarah Perbadanan TAIB serta warga perbadanan dan anak-anak syarikatnya.

 

Majlis juga diselajurkan dengan penyampaian sijil kepada 126 pegawai dan kakitangan yang telah memberikan mutu perkhidmatan cemerlang sepanjang berkhidmat di bawah perbadanan dan anak-anak syarikat di bawahnya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Tens Of Thousands Evacuated From Massive China Floods

 2024-04-23 00:01:47

Wind Farm Misses Deadline For Electricity Sale Scheme

 2024-04-23 00:24:53