FacebookInstagramTwitterContact

 

Artwork Exhibition           >>           Help Local Entrepreneurs to Expand           >>           Radio DJ needs to be Creative and Proactive           >>           Al-Qur'an Learning has No Age Limit           >>           Fasting 6 Days in Syawal Promises Abundant Rewards           >>           'Avoid Today's Games that contains Elements of Gambling'           >>           Intense Haj Course           >>           MoU Signing           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Afternoon           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Morning           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



School


  Home > School


JIS Raikan Pelajar Cemerlang


 


 October 7th, 2023  |  06:52 AM  |   4891 views

JERUDONG

 

Pelajar Brunei-Cambridge GCE Peringkat 'A' 2023 di Sekolah Antarabangsa Jerudong (JIS) meraikan keputusan cemerlang.

 

Pelajar JIS mencapai Gred A* atau cemerlang iaitu 29.5 peratus daripada semua gred yang dianugerahkan. Sebanyak 53.9 peratus daripada semua gred yang dianugerahkan ialah A*, 'A' atau 'B', secara amnya dianggap sebagai tahap minimum yang diperlukan untuk mendaftar masuk ke universiti terkemuka di United Kingdom.

 

Seramai empat pelajar, termasuk dua pelajar tempatan mencapai Gred A* dalam keempat-empat mata pelajaran Peringkat 'A' iaitu Varsha Gopinath Lakshmi, Kiefer Lim, Wesley Lim dan Yahya Husain Ul Hasan.

 

Sementara empat pelajar mencapai Gred A* / A dalam keempat-empat mata pelajaran Peringkat A iaitu Aneeza Mohammad Shamsul (Brunei), Nischal Gurung, Mohammed Usman-sarki dan Timo Stapel.

 

Ahmad Jamsari dan Suhaima Ahmad kedua-duanya mencapai Gred A* dalam ketiga-tiga mata pelajaran Peringkat 'A' mereka. 16 pelajar mencapai Gred 3A* atau Gred A Peringkat 'A' mereka.

 

Tiga daripada pelajar terbaik ialah penerima Biasiswa Kementerian Pendidikan iaitu Afiq Asri, Eshyn Kon Chai dan Qawi Asmadi.

 

Mereka yang mendapat keputusan cemerlang akan meneruskan pengajian dalam bidang masing-masing di universiti-universiti yang dipilih.

 

“Walaupun pelajar berprestasi tinggi ini akan meninggalkan JIS dengan keputusan akademik yang luar biasa, mereka akan lebih dikenang oleh rakan pelajar sebagai pemimpin muda di sekolah dan pengaruh yang mereka ada terhadap orang-orang di sekeliling mereka," kata Pengetua JIS, Nicholas Sheehan.

 

“Mereka memberikan teladan yang baik kepada masyarakat kita. Kisah kejayaan ini tidak akan tercatat tanpa sokongan ibu bapa mereka dan juga daripada pasukan akademik di Tahun Atas iaitu Ketua Sekolah Kanan dan Naib Pengetua JIS, Daniel Milner; Pengarah Akademik, Alex Cook; Ketua Tingkatan Enam - akademik, Dan Roberts; Pengarah Pastoral, Lynsay Scott dan Ketua Tingkatan Enam-pastoral, John Van Der Marel bersama-sama tenaga pengajar yang lain untuk terus mencabar dan memberi inspirasi kepada pelajar untuk menjadi yang terbaik yang mereka boleh," tambahnya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Post Office Lawyer Accused Of 'Big Fat Lie'

 2024-05-04 01:08:16