FacebookInstagramTwitterContact

 

Spacex's Crew-8 Astronauts Move Dragon At The ISS To Make Way For Boeing's Starliner           >>           Two of our top Anker power banks are back on sale at all-time low prices           >>           You Can Finally Use Passkeys To Sign Into Your Microsoft Account           >>           Huawei Has Been Secretly Funding Research In America After Being Blacklisted           >>           NWSL Roundup: Barbra Banda Carries Pride Past Courage           >>           Australia International Alessandro Circati Gets Parma Promoted To Serie A           >>           Crew Beat Monterrey To Reach Concacaf Champions Cup Final           >>           Jadon Sancho's Stellar Play No Surprise To Dortmund Boss Terzic           >>           Tottenham Remain Uncertain On Timo Werner Future – Postecoglou           >>           Weight Loss Drug Wins 25,000 New US Users A Week           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


AMG Berbagi Kebahagiaan Bersama Masyarakat


 


 April 18th, 2023  |  06:27 AM  |   116 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Al Muyassar Group (AMG) mengadakan inisiatif 'Ramadan Berbagi Bersama AMG' dan telah berjaya mengedarkan sebanyak 500 bungkus makanan untuk bersungkai dalam masa dua minggu ke masjid-masjid terpilih di Daerah Brunei Muara dan Daerah Belait.

 

Penghantaran dibuat oleh ahli AMG sendiri ke masjid-masjid berkenaan.

 

Di Daerah Brunei-Muara, Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah, Kiarong menerima sebanyak 100 bungkus nasi manakala Masjid Ash Shaliheen dan Masjid Pengiran Muda Abdul Malik Tungku menerima sebanyak 50 bungkus nasi.

 

Manakala, Masjid RPN Kampung Pandan dan Masjid Muhammad Jamalul Alam di Daerah Belait menerima sebanyak 150 bungkus setiap masjid.

 

AMG juga mengambil kesempatan di bulan baik ini dengan menyertakan setiap bungkus makanan dengan pelekat yang berisi 'QR code' dan mereka yang mengimbasnya akan berpeluang untuk menyertai Bengkel Al-Fatihah secara percuma.

 

Tujuannya agar dapat membantu lebih ramai orang di luar sana untuk mampu memperbaiki dan memperhalusi lagi bacaan Al-Fatihah mereka.

 

Inisiatif berkenaan diungkayahkan oleh ahli dan para pelajar AMG dalam memupuk akhlak dan peribadi muslim untuk ringan tangan dalam bersedekah dan berbagi kebahagiaan bersama masyarakat lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan ini.

 

AMG berhasrat melalui inisiatif berkenaan akan dapat membantu lebih ramai lagi pelajar termasuk orang awam akan kepentingan membaca Al-Quran serta beramal dengan isi kandungannya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Pro-China Candidate Wins Solomon Islands PM Vote

 2024-05-03 00:53:25

Weight Loss Drug Wins 25,000 New US Users A Week

 2024-05-03 02:18:06