FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Doa Kesyukuran Sempena Sambutan Hari Perkhidmatan Awam Ke-23


PEMANGKU Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Mohd. Roselan bin Haji Mohd. Daud dan Timbalan Menteri (Keselamatan dan Media) di Jabatan Perdana Menteri, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Hamdan bin Haji Abu Bakar menunaikan Sembahyang Fardu Maghrib Berjemaah diimamkan oleh Pegawai Hal Ehwal Masjid, Awang Anuar bin Haji Salim. |FOTO: PELITA BRUNEI (Mohamad Azmi Awang Damit )

 


 September 29th, 2016  |  11:36 AM  |   3824 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Rabu, 28 September. - Tanggal 29 September merupakan Sambutan Hari Perkhidmatan Awam (HPA) dan tahun ini merupakan kali yang ke-23 dengan membawakan tema 'Transformasi Ke Arah Perkhidmatan Awam Yang Progresif'.

 

Dalam meraikan sambutan kali ini, Majlis Doa Kesyukuran diadakan secara serentak di seluruh daerah.

 

Pada majlis yang berlangsung di Masjid Ash-Shaliheen, Kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM), di sini, hadir selaku tetamu kehormat ialah Pemangku Menteri di JPM, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Mohd. Roselan bin Haji Mohd. Daud dan Timbalan Menteri (Keselamatan dan Media) di JPM, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Hamdan bin Haji Abu Bakar yang juga selaku Penasihat-Penasihat Bersama Jawatankuasa Tertinggi Sambutan HPA Ke-23.

 

Turut hadir, Setiausaha-Setiausaha Tetap dan Timbalan Setiausaha Tetap, ketua-ketua jabatan, pegawai-pegawai kanan serta para pegawai dan kakitangan jabatan kerajaan.

 

AZMI-IPA 2

 

MAJLIS Doa Kesyukuran sempena Sambutan Hari Perkhidmatan Awam yang berlangsung di Masjid Ash-Shaliheen dihadiri oleh Pemangku Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Mohd. Roselan bin Haji Mohd. Daud dan Timbalan Menteri (Keselamatan dan Media) di Jabatan Perdana Menteri, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Hamdan bin Haji Abu Bakar.

 

AZMI-IPA 3

Majlis dimulakan dengan Sembahyang Fardu Maghrib Berjemaah yang diimamkan oleh Pegawai Hal Ehwal Masjid, Awang Anuar bin Haji Salim dan diikuti bacaan Surah Yaa Siin dan Doa Kesyukuran.

 

Tema kali ini antara lain menghuraikan Perkhidmatan Awam Negara Brunei Darussalam sedang berada pada zaman yang serba mencabar dan mengalami pelbagai perubahan.

 

Cabaran dan perubahan ini sebahagian besarnya berkait rapat dengan survival bangsa dan negara pada masa hadapan yang dibawa oleh arus globalisasi yang mengakibatkan isu sosioekonomi, bukan sahaja dihadapi oleh sesebuah negara, bahkan juga telah menjadi satu isu global.

 

Ini adalah memandangkan pergantungan di antara negara-negara adalah satu realiti dan agenda utama, bukan sahaja dari segi perdagangan dan perhubungan, bahkan juga dalam bidang teknologi maklumat dan komunikasi.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Wan Mohamad Sahran Wan Ahmadi

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16